Można by powiedzieć, że dekoracja łóżka w pokoju hotelowym nie jest tak istotnym elementem jak jakość bielizny pościelowej, która bez wątpienia powinna sama zachęcać do jak najdłuższego
spędzania w niej czasu. Jednak jeżeli popatrzymy na ogólny wystrój, czy też image pokoju konieczne jest, aby idealnie zasłane łóżko posiadało tą „kropkę nad i” w postaci narzuty.
Charakter pokoju hotelowego
Narzuta jest elementem dekoracji łóżka, która powinna oddawać charakter pokoju. Jest to jednak część, którą klienci traktują z najmniejszym szacunkiem bardzo często rzucając ją w kąt pokoju. W hotelach, które kładą nacisk na nowoczesność, dekoracja łóżka jest zminimalizowana właśnie przy pomocy narzuty (bieżnika), która zajmuje 1/3 łózka. Taka krótka narzuta jest bardzo praktyczna przy ścieleniu łóżka przez pokojówki, jak i również przez użytkowanie samych gości hotelowych. Długie narzuty są obecnie bardzo niepraktycznym rozwiązaniem, dlatego też hotele decydują się na nieco „krótsze” i prostsze rozwiązanie.
Pokój hotelowy to miejsce wypoczynku, który powinien być oazą spokoju, gdzie można się zrelaksować i nabrać energii po długim i wyczerpującym dniu. Ważne jest, aby pieczołowicie dopracować wystrój pokoju, gdzie klient może czerpać pozytywną energię z panującego w nim ładu i harmonii. Niestety mnóstwo hoteli jest jednak wciąż urządzanych bez wyczucia i gustu, a ich pokoje odstraszają wręcz surowością i chłodem. W takich warunkach nie odpoczniesz, a jedynie sfrustrujesz się jeszcze bardziej.
Sprawdzonym sposobem na dobór materiału na narzutę są koordynaty do tkanin zasłonowych, czyli ten sam wzór, kolor oraz struktura tkaniny, które znajdują się na zasłonie oraz mogą zostać uszyte również na zasłonie. Występują również tkaniny nawiązujące do zasłon lub też do tapicerki.
A więc, co to jest idealne łózko hotelowe? Nie ma na to pytanie prostej i jednoznacznej odpowiedzi. Niemniej jednak dobrze urządzony pokój wraz z odpowiednim wystrojem łóżka na pewno zachęcą potencjalnego klienta do ponownego odwiedzenia obiektu, a przecież o to właśnie wszystkim hotelarzom chodzi…